Bli kjent med daglig leder

Ny daglig leder i Klepp Næringsforening Odd Eirik Rosseland

Etter å ha solgt bedriften sin i 2021 tok Odd Erik Rosseland seg et friår. Da fikk han anledning til å følge opp barnebarn, ta etterslep på eiendommen på Tjøtta og gjøre arbeid for diverse lag og foreninger.

–Det var i og for seg fint med et friår, men da jeg så annonsen for daglig leder i Klepp Næringsforening var jeg ikke i tvil. Denne jobben passer meg utmerket. Det er perfekt med halv stilling slik at jeg i tillegg kan pleie mine interesser, forteller Rosseland.

Odd Eirik har en solid yrkesbakgrunn med 25 år som selger og prosjektleder innen lås og beslag. Han har jobbet noen år som butikksjef i A-K Maskiner, og de siste årene drev han Jæren Skog og Hage.

–Jeg tror denne bakgrunnen kan være relevant i jobben som daglig leder. Jeg er også sosial, liker å kommunisere med folk, er født og oppvokst i distriktet og jeg bor på Klepp. Det mener jeg er en stor fordel, sier Odd Eirik Rosseland.

Det viktigste for Klepp Næringsforening er å skape en arena der forskjellige bedrifter kan møtes på tvers av bransjer og utveksle ideer. Næringsforeningen har i tillegg til ny daglig leder også fått nye kontor.

–Vi har fått nytt kontor med alle fasiliteter for å ta imot besøk og holde møter. Her skaper jeg et godt forhold til kommunen og bedriftsledere. Her møter jeg også personer med tilsvarende jobber fra nabokommuner som jeg deler og mottar erfaringer, forteller Rosseland.

Odd Eirik har sammen med et nytt og fremtidsrettet styre mange spennende nye prosjekter på gang. Om ikke med øyeblikkelig virkning, så iallfall innen rimelig tid.

–Dette er arbeid jeg gleder meg til. Det er veldig givende å bli kjent med de lokale næringslivsfolkene på Jæren, avslutter daglig leder Odd Eirik Rosseland.