6:30 PM18:30

Anja og Gro - HELT UTEN BALLER

16. januar 2019, kl. 18:00 KLEPP RÅDHUS, FESTSALEN

PÅMELDING OG BILLETTER: Pris kr 300,- per person. Etter foredraget selger Klepp IL - Håndball, rundstykker, lapper, vaffler, kaffe, brus m.m

Billetter selges og betales kontant eller via VIPPS hos Blomsterkvasten ved siden av Jærhagen og Norli Bokhandel på Jærhagen.  Innbetaling direkte i bank til konto 32900774701, merkes med navn og adresse. Billetter sendes direkte per post til oppgitt adresse.

For spørsmål om arrangementet, send mail til post@klepp-naringsforening.no

Anja og Gro Hammerseng-Edin gir deg et innblikk i hvordan de riktige byggeklossene skaper fundamentet som gir styrken til å være seg selv, og til hver dag å strekke seg etter det man ønsker. Det går ikke upåaktet hen når to av de beste håndballspillerne gjennom tidene legger ballen på hylla. Selv om ballen er byttet ut, er ikke Norges tøffeste par ferdig med å inspirere og by på sitt dynamiske samspill. I dette svært ærlige foredraget snakker Anja og Gro om sin filosofi og sine personlige erfaringer rundt hvordan håndtere egne følelser ved å trene tanker og bevissthet, samtidig som man befinner seg i en krevende hverdag hvor man forsøker fylle flere ulike roller.

Oppdag Klepp
5:45 PM17:45

Oppdag Klepp

Mandag 22.OKTOBER kl 17.45 arrangerer vi igjen Oppdag Klepp tur som er åpen for alle med oppmøte Jæren folkehøgskule

Velkommen til kunnskapstur der vi først besøker Øksnevad videregående skole. Så tar vi turen videre til Jæren Folkehøgskule der de blandt annet har surfelinje, fotosafari og teknologi på timeplanen. Vi avslutter turen med mat fra Mattrallen.

ØKSNEVAD VIDEREGÅENDE
Øksnevad vgs. ligger på Øksnevad i Klepp kommune, 10 minutter fra Sandnes sentrum. Skolen startet i 1940 og har i dag et bredt studietilbud innen naturbruk og anleggsfag. Etter 2 år på yrkesfag kan du gå ut i lære eller ta et 3.år som gir generell studiekompetanse (vg3 Naturbruk), og i tillegg velge fag som inngår i spesiell studiekompetanse.

Generell studiekompetanse gir deg mange muligheter til videre studier.

JÆREN FOLKEHØGSKULE
På vår skole ønsker vi at du skal få møte elever og lærere som sammen tar ansvar for fellesskapet. Vi vil at du skal finne ut hvilke evner og ressurser som du bærer med deg - ikke bare i egeninteresse - men for at du skal kunne gjøre bruk av disse i samarbeid med andre.

MATTRALLEN
Er et lokalt konsept hvor vi har en enkel Take Away meny basert på lokale og kortreiste råvarer.
Hovedproduktene våre er en 180 gram

Hamburger av ferskt Aberdeen Angus kjøtt,

lokale Kjøttpølser servert på gamle måten i spisspose. Fish & Chips og diverse Kyllingsnacks.

Vi er flyttbare og kommer gjerne der hvor folk er.

Pris pr person kr 350,- inkluderer turen, forfriskninger og middag på turen. Innbetaling direkte til Klepp Næringsforenings konto: 3290 0 774701 merkes « opplev Klepp» med navnet påført. Påmelding : post@klepp-naringsforening.no  tlf 92022242 Påmeldingsfrist 19. oktober

Begrenset antall påmeldinger. Første mann til mølla!

6:00 PM18:00

Å FØLGE ET SPOR

I denne forestillingen deler Tore de mest spesielle øyeblikkene i sin «Tore på Sporet» historie. Sammen med bilder og filmer blir dette en nær og sterk opplevelse for publikum med latter og ganske sikkert en tåre eller to i øyekroken

Vi følger den tøffe veien mot toppen i en tv-verden der mange hadde bestemt seg for å stoppe den freidige u-utdannede gutten fra havet. Tore Strømøy utfordret mange med sin nye folkelige måte å lage fjernsyn på, fordi han ville snakke folkets språk og lage fjernsyn for vanlig folk. Etter år med kjeft, hinder og motgang, er hans Tore på sporet ett av de siste 20 års største tv-suksesser og Tore mer elsket av folket enn noen gang. Hvordan er det mulig?

Tores egen historie tar deg bak tv-suksessen, og viser hvor vanskelig det er å bli profet i eget land, få aksept for ideer du er alene om og tørre å gå dine egne veier. Som i ”Tore på sporet” har dette foredraget masse humor, alvor, følelser og lærdom. Akkurat slik livet selv kan være.

PÅMELDING OG BILLETTER:

Pris kr 300,- pr person. Etter foredraget selger Klepp I.L Håndballen rundstykker, lapper,
vaffler, kaffe, brus m.m.

• Billetter selges og betales kontant hos Blomsterkvasten ved siden av Jærhagen og Notabene Bokhandel på Jærhagen

• Innbetaling direkte i bank til konto 32900774701, merkes navn og adresse Billetter sendes direkte pr. post til oppgitt adresse på innbetalingen

• For spørsmål om arrangementet, send mail til post@klepp-naringsforening.no

Treffkveld på Orstadhuset
1:00 PM13:00

Treffkveld på Orstadhuset

• FAGLIG PÅFYLL • KJEKKE FOLK • GOD MAT

Start høsten med hyggelig samvær med lokale, interessante personer. Egil Rosnes fra Profftre, Jarle Rossavik fra Norganic og Geir Erik Ellefsen fra NAV vil delta med informasjon og nyheter fra sitt virke.

PÅMELDING
til Odd Byberg innen 18. september
• odd@oddbyberg.no
• 920 22 242

Pris kr 300,- pr person inkludert foredrag og buffet (”Kleppskjevå” fra Håland Kjøtt med ekte jærske råvarer). Drikke fås kjøpt. Bevilling.

Beløpet kan innbetales direkte til konto: 3290 07 74 701
mrk: Næringstreffet 24.9., ditt navn og adresse. Billetter sendes i posten.

TRANSPORT: Felles transport med buss går fra Jæren Sparebank kl 18.30 med retur etter arrangementet. Oppgi om du ønsker buss ved påmeldingen.